مقالات

رازهایی برای داشتن ناخن های درخشان و زیبا

رازهایی برای داشتن ناخن های درخشان و زیبا

داشتن ناخن های بلند، محکم و زیبا می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم ها شود این موضوع برای اکثر خانوم ها از اهمیت ویژه ای برخور بوده و حس زیبایی و شخصیت را در آنها زنده میکند، علاوه بر آن به شخص کمک می کند تا همواره از طرح و لاک مورد علاقه خود بر روی ناخن هایش استفاده کرده و لذت ببرد.

ناخن های زیبا با سلامت بدن ارتباط مستقیم دارد

ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.

رشد ناخن توسط قالبی که در ریشۀ اش قرار دارد، تضمین شده است.
ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود ۳ تا ۴ میلیمتر در ماه.

نکتۀ جالب این که: رشد ناخن های دست “فعال” سریع تر است،
یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

راه های برای قوی تر کردن ناخن ها به طور طبیعی:

۱. روغن زیتون برای ناخن:

ناخن هایتان را به طور کامل با مقداری روغن زیتون گرم ماساژ دهید و کاملا بپوشانید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب بشویید این درمان را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

علاوه بر این ۳ قاشق چای خوری روغن زیتون گرم و ۱ قاشق چای خوری آبلیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و با استفاده از یک تکه پنبه روی ناخن هایتان اعمال کنید.اجازه دهید تا خشک شود و سپس یک دستکش نخی بپوشید، این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

۲. ناخنی سالم با چای سبز:

یک فنجان چای سبز را آماده کنید، اجازه دهید تا خنک شود و سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ناخن هایتان را درون آن قرار دهید و این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

علاوه بر این میتوانید ۲ قاشق چای خوری چای سبز و مقداری نمک و چند قطره روغن گندم را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت ۵ دقیقه ناخن هایتان را درون آن بخیسانید و بعد با یک پارچه نخی خشک کنید.

این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

شما همچنین میتوانید چند قطره روغن چای سبز را با روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و یک یا دوبار در هفته روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

۳. روغن درخت چای برای ناخن زیبا:

چند قطره روغن درخت چای را در یک کاسه کوچک با آبگرم ترکیب کنید و سپس به مدت ۳ دقیقه ناخن هایتان را درون آن قرار دهید. این کار را چندین بار در هفته تکرار کنید.

علاوه بر این، یک دوم قاشق چای خوری روغن ویتامین E یا روغن جوجوبا و ۴ یا ۵ قطره روغن درخت چای را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به آرامی و به مدت چند دقیقه روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را ۱ بار در هفته تکرار کنید.

۴. داشتن ناخن هایی سالم با دانه های کتان:

مقداری از روغن دانه های کتان را به آرامی به مدت چند دقیقه و قبل از خواب ماساژ دهید. برای حفظ رطوبت دستکش دست کنید.

همچنین میتوانید دانه های کتان را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. اینگونه که دو قاشق غذا خوری از دانه ها را به غلات یا اسموتی های مورد علاقه خود بیافزایید.

۵. تاثیرات روغن ویتامین E بر ناخن:

روغن ویتامین E یکی دیگر از درمان های مناسب برای تقویت ناخن ها است. خاصیت مرطوب کنندگی آن کمک میکند تا ناخن هایتان هیدراته و سالم بماند.

یک عدد کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن آن را استخراج کنید و آن را روی ناخن هایتان اعمال کنید و به آرامی و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و این کار را هر روز قبل از خواب تکرار کنید.

برای دریافت مزایای بیشتر، پس از مشورت با پزشک کپسول های ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید.

تاثیرات روغن ویتامین E بر ناخن

۶. سرکه سیب مفید برای ناخن:

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مختلف مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است که برای سلامت ناخن مناسب می باشد. علاوه بر این طبیعت اسیدی سرکه میتواند باعث درمان و یا مانع رشد قارچ و یا عفونت ناخن شود.

مقداری سرکه سیب را با آب در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، ناخن هایتان را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در این محلول بخیسانید. این درمان را یکبار درهفته تکرار کنید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان بریزید و ۳ بار در روز بنوشید.

۷.ناخن هایتان را ماساژ دهید:

هر نوع محصول یا روغنی را که انتخاب کرده اید بر روی ناخن هایتان اعمال کنید و به آرامی بر مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.یک دستکش نخی بپوشید و بعد بخوابید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

این درمان را به مدت چند هفته تکرار کنید.

۸.مصرف بیوتین را برای ناخن هایتان افزایش دهید:

غذا های که سرشار از بیوتین هستند مانند ماهی سالمون،ذرت ، هویج، زرده تخم مرغ، سویا، عدس، سیب زمینی شیرین و بادام را افزایش دهید.

همچنین میتوانید یک مکمل بیوتین برای تقویت ناخن ها در طول روز مصرف کنید و بهتر است که برای دریافت دور مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

۹. غذا های مبتنی بر پروتئین را بخورید:

غذا های مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت، لبنیات کم چرب، آجیل، غذا های دریایی، سویا و لوبیا را که غنی از پروتئین هستند بیشتر مصرف کنید.

شما همچنین مبتوانید شیک پروتئین بنوشید یا پودر پروتئین را به یک لیوان شیر اضافه کنید.

فقط قبل از مصرف مکمل پروتئین با پزشک مشورت کنید.

رازهایی برای داشتن ناخن های درخشان ، سالم و زیبا

۱. تغذیه سالم

همیشه یکی از نشانه‌های داشتن تغذیه نادرست و مضر، در ناخن‌ها نمایان می‌شود. کمبود ویتامین، کلسیم و آب بدن، باعث می‌شود ناخن‌ها شکننده، ضعیف، بدرنگ و ناصاف باشند. به ناخن‌های خود نگاه کنید، اگر درخشان، صاف، شفاف و محکم نیستند، احتمالا باید نوع تغذیه خود را تغییر دهید. میوه‌ها، سبزیجات، آب، غلات و انواع آجیل دارای کلسیم، مواد معدنی و انواع ویتامین هستند که باعث ایجاد ناخن های درخشان می‌شوند که با یک مانیکور ناخن ساده، دستان شما را جذاب‌تر خواهند کرد.

۲. وازلین را فراموش نکنید!

وازلین برای نرم و مرطوب شدن ناخن خیلی موثر است. بعد از هر بار شستشوی دست‌ها و بعد از هر حمام، بهتر است به ناخن‌هایتان کمی وازلین بزنید و آن را روی ناخن کمی ماساژ دهید. وازلین باعث ایجاد ناخن های درخشان می‌شود که کاملا هم سالم و خوشرنگ خواهند بود.

۳. درمان‌های خانگی برای داشتن ناخن های درخشان

اگر بافت ناخن‌هایتان آسیب دیده، کدر و بدرنگ شده و احساس می‌کنید که ناخن‌ها به یک استراحت و تغذیه رسانی عالی نیاز دارند، بهتر است قبل از مانیکور ناخن این درمان‌ها را انجام دهید تا بافت ناخن بهبود یابد.

روغن زیتون

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و ناخن‌ها را برای ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید تا کاملا تغذیه شوند. روغن زیتون برای داشتن ناخن های درخشان خیلی عالی است و قبل از مانیکور ناخن، باعث زیبایی بیشتر مانیکورینگ می‌شود.

شیر

اگر می‌خواهید ناخن های درخشان و زیبایی داشته باشید و همچنین رنگ آن‌ها کاملا سفید باشد و بافت سالمی هم داشته باشد، هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌ها را در شیر قرار دهید و کمی آن را ماساژ دهید تا تغذیه شود. اگر بر اثر لاک زدن زیاد، بافت ناخن آسیب دیده است، این درمان برای بهبود آن بسیار عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *