مقالات

راهنمای خرید تشک های برقی

راهنمای خرید تشک برقی

تشک برقی چیست؟

تشک برقی ، تشک یا تشکچه ای است که در درون آن المنت های برقی برای تولید گرما قرارداده شده است و از آن برای گرم نمودن مدوام و یکنواخت نقطه ای بدن استفاده میشود، استفاده از تشک های برقی در برگیرنده خواص کیسه آب داغ میباشد ولی مزایای آن بسیار فراتر از کیسه آبگرم است به طورکلی محصولات گرمایی و حرارتی را میتوان در ۵ دسته تقسیم بندی کرد:

۱- تشک برقی

۲- تشکچه برقی

۳-پتو برقی

۴ – رو تختی برقی

۵- کوسن برقی

۵- کمر بند های برقی

 

چگونه تشک های برقی انتخاب نماییم:

فرایند خرید یک تشک یا پتو برقی مبتنی بر نیاز شما از محصول است، شما میتوانید هنگام انتخاب آن به ۷ نکته زیر توجه نمایید تا یک تشک خوب و متناسب با نیاز خود را انتخاب و خرید فرمایید.

۱- نوع نیاز :

از آنجایی که تشک های برقی برای کاربردهای مختلفی طراحی و تولید میشوند، بهتر است که شما هدف خود را از خرید تشک برقی بدانید و متناسب با آن خرید کنید.

این نیاز معمولا بر اساس بازه گرمایی که مد نظر شما است انتخاب میگردد مثلا تشک های برقی با حداکثر دمای ۶۵ درجه سانتیگراد معمولا برای گرم کردن بسیار سریع و فوری ناحیه مد نظر و رفع گرفتگی عضلات به کار گرفته میشود و برای دستیبابی به گرمای ملایم حداکثز ۵ تا ۷ درجه بالاتر از دمای بدن از پتو های برقی استفاده نمایید این پتو برای سالمندان بسیار پر کاربرد است.

۲- اندازه تشک :

سایز تشک آیتم بسیار تعیین کننده ای است، معمولا تشک های برقی را براساس سایز و اندازه تقسیم بندی مینمایند. اگر شما تمایل دارید علاوه بر ناحیه پشت یا کمر ، ران پاهیتان هم گرم شود حتما از تشک های با حداق عرض ۶۰ و طول ۱۵۰ سانتیمتر را انتخاب نمایید.

۳- قابلیت تنظیم گرما :

امکان تنظیم حرارت اهمیت ویژه ای دارد، این آیتم برای کسانی که تمایل دارند طیف گسترده ای از دما را انتخاب نمایند، مهم است .

۴- ایمنی تشک :

داشتن سیستم ایمنی BSS جهت حفاظت از بافت های بدن در برابر گرما و سیستم ایمنی ضد برق گرفتگی به همراه خاموشی اتوماتیک اهمیت ویژه ای دارد حتما به این نکته توجه نمایید.

۵- تنظیم زمان استفاده از دستگاه :

این قابلیت به شما کمک میکند که برای روشن بودن دستگاه زمان تعیین نمایید و استفاده از دستگاه را محدود کنید.

۶- برق مصرفی:

برق انرژی گرانی است سعی کنید دستگاه کم مصرف تری را انتخاب نمایید .

۷- استاندارد و تایید ها معتبر:

انتخاب محصولات متفرقه و بدون استاندارد میتواند به شما ضرر وارد نمایید، حتما محصولات معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش را انتخاب نماید.

 

فایده تشک های برقی یا پتو گرمایی برای بدن :

آیا می خواهید خواب بهتری داشته باشید؟ آیا می خواهید حس بهتری هنگام خواب داشته باشید است؟ آیا ازدردهای عضلانی ، کمر درد و آرتروز اذیت می شوید؟ پتو ها و تشکچه های برقی بر پایه خواص درمانی گرما درمانی و ترمو تراپی به کیفیت خواب و کاهش عوارض درد های عضلانی به وِیژه درد ناحیه کمر کمک خواهد نمود، این تشک ها علاوه بر موارد اشاره شده به دیگر خواسته های شما از یک پد حرارتی پاسخ میدهند.

هدف ۵۵ درصد از افراد در خرید پتو یا تشک های برقی یا الکتریکی درمانی است. تشک های برقی به بهبودی و کاهش عوارض موارد زیر کمک می کند:

• آرتروز و فیبرومیالژیا

• درد عضلانی و از جمله کمر درد

• انعطاف پذیری و توسعه حرکت اندام پایین تنه

• کمبود خواب

• تعادل دمای بستر و محل استراحت اشتراکی

• استرس

• آلرژی

• مشکلات سینوزیت

• سندرم پس از فلج اطفال

• پدیده رینود

چند توصیه برای انتخاب پتو و تشک های برقی مناسب

۱. قبل از خرید باید مشخصات، نقد و بررسی محصول را در صفحه وب سازنده یا فروشگاه مطالعه نمایید و راهنمایهای مناسب را از فروشنده بگیرید.

۲. به سایز پتو یا تشک توجه و آن را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

۳. سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که تشک آن قابلیت جدا شدن روکش برای شستشو رو داشته باشد.

۴. محصولاتی را خرید نمایید که دارای گارانتی و ضمانت نامه های معتبر است.

۵. تشک یا پتو برقی را انتخاب نمایید که قابلیت تنظیم دما و خاموشی خودکار را داشته باشند.

منبع : خورجینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *